PRACA PRZY KOMPUTERZE STOJĄC-SIEDZĄC

PRACA PRZY KOMPUTERZE STOJĄC-SIEDZĄC

Coraz częściej czytamy, że jako społeczność globalna nie jesteśmy wystarczająco aktywni i spędzamy zbyt dużo czasu w pozycji siedzącej. Wraz z rozwojem smartfonów, dłuższymi dojazdami do pracy i możliwością zrobienia prawie wszystkiego z wygodnej sofy w salonie, prawie wszyscy siedzimy średnio ponad 8 godzin dziennie.
Pracując codziennie w pozycji siedzącej, bez przerwy na zdrowy ruch, zwiększamy ryzyko otyłości, a wraz z nią m.in. cukrzycy i chorób serca. Na szczęście pojawił się trend, który zyskuje coraz większe uznanie – praca stojąc-siedząc. Ruch i właściwy dobór ergonomicznych mebli do pracy – dzięki tym dwóm czynnikom możemy powstrzymać tycie i przedłużyć sobie życie. Żeby odnieść właściwy skutek podczas takiej pracy, trzeba zadbać o szczegóły. Oprócz właściwego doboru biurka bardzo istotne jest podłoże na jakim stoimy.

MNIEJ SIEDZIMY, MĄDRZE STOIMY !

Bierzmy przykład z wielkich tego świata: Lew Tołstoj pisał „Wojnę i pokój” na stojąco. Ernest Hemingway swoje opowiadania pisał przy specjalnie przygotowanym biurku, które było dostosowane do jego wysokości. Virginia Woolf również wiele swoich powieści pisała stojąc. Pozycja stojąca przy pracy pozwala nam skoncentrować się na wykonywaniu obowiązków. Odciąża kręgosłup, dzięki czemu mamy ogólnie lepsze samopoczucie, a dodatkowo spalamy kalorie.


CZY TO NORMALNE ŻEBY STAĆ KIEDY MOŻNA SIEDZIEĆ ?

PRACA PRZY KOMPUTERZE STOJĄC-SIEDZĄC

Ponieważ praca stojąca przy biurku staje się coraz bardziej powszechna, ważne jest, aby wiedzieć, jak stać. Zapewne myślisz, jak wytrzymać przed komputerem w pracy przez kilka godzin. Ale założę się, że czytając ten tekst poprawiłeś swoją postawę. Zdałeś sobie sprawę, jak często dokuczało ci długie siedzenie w pracy przed monitorem.
Komputery, telefony i siedzenie przez długi czas wpatrując się w ekran … to wszystko pogarsza twoją postawę. Bardzo często tracisz poczucie czasu w szukając czegoś w internecie i zanim się zorientujesz ponad godzinę siedziałeś zgarbiony nad monitorem. Ta ciągła zła postawa powoduje osłabienie mięśni pleców i tułowia, co utrudnia prawidłową postawę podczas stania. Jeżeli dojrzałeś do tego żeby pracować stojąc-siedząc pozwól, że udzielimy ci kilka rad.

WSTAŃ DLA ZDROWIA I LEPSZEGO SAMOPOCZUCIA

PRACA PRZY KOMPUTERZE STOJĄC-SIEDZĄC

PRACA PRZY KOMPUTERZE STOJĄC-SIEDZĄC JAK TO DZIAŁA

Regulowane biurko komputerowe, które łatwo można dostosować do wysokości pracownika, to najnowszy trend, zyskujący coraz więcej zwolenników.


Oczywiście nie zachęcam do nagłej i całkowitej zmiany nawyków. Nie pozbywaj się swojego fotela sprzed biurka, na którym będziesz mógł swobodnie usiąść po np. godzinnej pracy w trybie stojącym. Ważne jest żebyś pamiętał podczas stania o zrównoważonej postawie: stopy powinny być rozstawione mniej więcej na szerokość barków, zwracając uwagę na to, jak się czujesz w tej pozycji, ponieważ powinieneś wybierać to, co jest dla ciebie najwygodniejsze. Również ważne jest upewnienie się, że nie stoisz zbyt długo w tej samej pozycji.

Zmiana pozycji stojącej przy jednoczesnym utrzymaniu dobrej postawy jest ważna, aby uniknąć zmęczenia. Dobrym rozwiązaniem jest użycie podnóżka lub pudełka, aby co kilka minut stawiać na nim na zmianę nogi, aby zmniejszyć nacisk na każdą z nich. Rozciąganie to także świetny sposób na dodatkowy ruch. Stanie przez długi czas na twardej podłodze, czy to z drewna, betonu, czy nawet dywanu, może nadal powodować różnego rodzaju dyskomfort, taki jak ból stóp, pleców i szyi, żylaki, obrzęki kończyn dolnych i problemy z krążeniem.

Zaopatrz się w matę przeciwzmęczeniową dla stanowiska siedząco-stojącego 426 Posture Mat, którą dostosujesz idealnie do swojego miejsca pracy. Pewnie myślisz, że skoro sprzedajemy takie maty to chcemy ci ją wcisnąć jako zbędny gadżet, ale uwierz nam, my też pracujemy siedząc-stojąc i teraz powiemy ci dlaczego taka mata jest istotna. Mata przeciwzmęczeniowa zapewnia stopom komfort podczas stania poprzez amortyzację, zmniejsza punkty nacisku na receptory stóp zapewniając maksymalną wygodę. Ponadto mata przeciwzmęczeniowa stymuluje bardzo subtelne mikroruchy w mięśniach, aby utrzymać równowagę. To zaangażowanie mięśni utrzymuje przepływ krwi przez kończyny dolne, zwiększając krążenie, co zmniejsza zmęczenie.

WYBIERZ ODPOWIEDNIE OBUWIE

Praca na stojąco

Aby zapewnić maksymalny komfort, ważne jest, aby mądrze wybrać buty. Szpilki to raczej kiepski pomysł.
Jeśli lepsza koncentracja i dobre samopoczucie nie zmobilizowało Cię do tego żeby wstać z krzesła i pracować na stojąco to zauważ, że człowiek nie jest stworzony do siedzenia przez dłuższy czas. Setki lat temu ludzie żyli w ruchu w pozycji wyprostowanej, niezależnie od tego, czy zajmowali się uprawianiem ziemi, czy polowali. Zostaliśmy stworzeni do życia w pozycji wyprostowanej, ale współczesny postęp zmusił nas do siedzenia w biurowych krzesłach, siedzeniach samochodowych i sofach, a wraz z tym pojawia się nowe problemy brak ruchu i choroby z tym związane.

Jeśli poszukasz w internecie jakie skutki niesie ze sobą brak ruchu i nadmierne siedzenie to z łatwością znajdziesz. Setki artykułów, publikacji i badań wyjaśniających, dlaczego siedzenie nas zabija. Badania wykazały, że nadmierne siedzenie zwiększa ryzyko otyłości, a nawet śmierć z powodu chorób sercowo-naczyniowych i raka. Dokładnie tych samych czynników ryzyka związanych z paleniem papierosów!

Dodaj komentarz